PRIKAZ ALBUMA WOODEN AMBULANCE – INTERSECTION Piše: Aleksandar Novaković

Filed under: afirmator,broj 05 - avgust 2012,broj 06 - sept. 2012,muzika |

PANONSKA AMERIKANA

Mnogo je vode proteklo panonskim rekama od vremena poslednje invazije vojvođanske scene devedesetih prošlog veka. Ako se po ovom albumu dan poznaje – nakon art- rokerskog, pankerskog, novotalasnog, „brzi bendovi Srbije Sunca“ na nebo iznad ravnice je okačeno  novo, melanholično Sunce i zove se Wooden ambulance. Reč je o autorskom projektu,  prvencu Gorana Grubišića iz subotičkog benda „Ana Never“, nezavisnom izdanju koje ne želi da se skloni iz „biblioteke“ mog Windows Media Playera.  „Intersection“ je, rekli bi neki, zatvoreno, nekomunikativno (nije otpevano na srpskom već na engleskom), sporijeg ritma. Intersection je ostvarenje koje verovatno ne može naći neku komercijalnu prečicu do srca naše publike. Naravno, u ovoj sredini sve spomenuto predstavlja veliki problem. Da ne govorimo da su pesme često lične, prigušene, kao da dopiru ispod neke membrane pokrivene patinom.  E, dragi moji, sve što je vama minus predstavlja apsolutni plus ovog albuma. Glas, napukao, koji povremeno zvuči kao Tom Waits (moj  vejtsološki favorit je Bringing Ladders Into Sea), pa kao Stuart A. Staples iz Tindersticksa ( Dishonest, lepa numera u kojoj Grubišić peva kao pomenuti sa nešto više ima više više „šmirgle“ u grlu), pa dobije propovedni ton Nicka Cavea vodi nas kroz lavirinte vojvođanske prerije. Muzika se, naravno, oslanja na pobrojane uticaje a možemo spomenuti i  Walkabouts, Willard Grant Conspiracy, Neila Younga a pesma Let It Go neodoljivo podseća na onu ranu fazu Tindersticksa poznatu kao Asphalt Ribbons. Jednom rečju, uzori postoje i predstavljaju najbolje moguće. Zvuk albuma je rezultat šarolikih uticaja. Tako u istoj pesmi čujete skoro detinjasti metalfon, pastoralni bendžo, diskretne, pospane tonove slajd gitare, violinu ili čelo s nekim čudnim, skoro keltskim prizvukom.  Isproduciran berz greške, ritmički i melodijski izbalansiran, ovaj album deluje kao nonšalatna, lagana šetnja kroz prostranstva amerikane i dok sam ga slušapo pomislio sam da je sniman negde „napolju“. No, ono što se čini kao jednostavno je često i najsloženije.  Da ne dužim- umesto preporuke i kitnjaste završnice eto linka za besplatni download albuma:

2 Responses to PRIKAZ ALBUMA WOODEN AMBULANCE – INTERSECTION Piše: Aleksandar Novaković

1. eh, kad se bubnjar lati gitare, prestaje da bude bubnjar i gitarista već punokrvni muzičar. Goran i ekipa najtiše razvaljuju, a tebi, Mr N hvala za recenziju.

Gavrilo Ribar